niedziela, 6 grudnia 2015

Konkurs

Hej!

Dziś powiem o moim udziale w konkursie o Janie Pawle II. Przygotowywałam się do tego konkursu w gimnazjum. Był to konkurs gminny w którym zostałam finalistką.
Do I etapu była mi potrzebna wiedza o całym życiu Jana Pawła II, czyli po prostu biografia. Muszę podkreślić, że ten papież był wyjątkowym człowiekiem. mogę zdradzić kilka ciekawostek o nim. :)
1. Jan Paweł był jednym z najbardziej wpływowych przywódców XX wieku.
2. Był jednym z najbardziej podróżujących światowych przywódców w historii, odwiedził 129 krajów.
3. Przebył 1,6 miliona kilometrów.
4. Był papieżem, który najwięcej osób wyniósł na ołtarze.

II etap wymagał znajomości wszystkich jego pielgrzymek do Polski + znowu biografia.
Ten etap był o wiele cięższy niż poprzedni. Znajomość dat pielgrzymek, nazwy ich i miasta w których był.
Jan Paweł II odwiedził podczas swojego pontyfikatu 8 razy Polskę, zasłynął spotkaniami z młodzieżą na Światowych Dniach Młodzieży - 9 razy.
Po śmierci papieża zaczęto dodawać mu nowy przydomek, nazywając go Janem Pawłem Wielkim. Tylko trzech papieży w historii kościoła nosiło taki przydomek.
Według mnie Jan Paweł II jest wzorem do naśladowania dla każdego człowieka bez względu na wiek, religię czy rasę. Przebaczał ludziom, którzy wyrządzili mu krzywdę, solidaryzował się z innymi ludźmi, nie wstydził się pokazywać łez wzruszenia. Był człowiekiem głębokiej wiary, powinien być wzorem dla wszystkich chrześcijan.
Wydaję mi się, że podałam już wiele argumentów dlaczego wzięłam udział w tym konkursie, chciałam pogłębić wiedzę na temat tego wspaniałego człowieka.
Mam nadzieję, że będę miała możliwość do wzięcia udziału jeszcze w jednym konkursie o Janie Pawle II. :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz